Thursday, September 30, 2010

Despre ideea de competiţie

Îmi place să mă uit la tv la Turului Ciclist al Franţei. Simpatia e veche, din perioada în care nu existau atâtea discuţii despre dopaj. Acum lucrurile sunt din ce în ce mai vizibile. Contador, ultimul câştigător a fost descoperit dopat. Nu e primul dintr-o serie întreagă de alţi sportivi care recurg la astfel de mijloace.

Ciclismul a devenit o competiţie a medicamentelor şi a celor care se dopează- abuzează de corp- atât cât să nu fie suspendaţi. Sau poate aşa a fost dintotdeauna.

De fapt se poate extrapola la aproape orice sport. Toţi se chinuie să scoată ceva bun din ei cu preţul corpului.

Se poate extrapola chiar până la o parte din artişti, ăia care beau şi se droghează în încercarea disperată de a găsi acolo inspiraţia/curajul de a fi pe scenă sau rezistenţa fizică şi psihică pentru turnee.

Mi se pare aiurea. Dealtfel întreaga idee de competiţie sau de depăşire a propriei condiţii mi se pare aiurea. Oamenii ar trebui să se iubească mai mult pentru ceea ce sunt.

3 Comments:

Blogger imokenstein said...

beau si se drogheaza cu diverse lacuri si vopsele :D
pai te iubesti bre..dar ca sa te iubesti corespunzator trebuie sa ai si banul gros dela turul frantei.ca degeaba ma iubesc eu daca nu imi cumpar crema aia de maini facuta din fetusi umani care costa cat o casa si ma pot da numai o singura data!

2:37 PM  
Anonymous Vasile Marin said...

Artistii nu se drogheaza si beau pentru curaj, ci pentru ca sunt sensibili si predispusi inca din copilarie la depresii. Ei fac aceste lucruri pentru a se simti bine, pentru a evita contactul real cu lumea, considerandu-se neintelesi.

Te-ai gandit mult la partea in care afirmi ca cineva bea si se drogheaza pentru rezistenta fizica si psihica pentru perioade mai lungi de timp(recte turneele de care vorbesti tu)?

8:23 AM  
Blogger Marv said...

Sensibilitatea e doar o faţă a monedei... cealaltă e slăbiciunea.

Nu am spus-o ca un reproş la adresa artiştilor, ci cel mult ca o nostalgie la o perioadă naivă a vieţii mele în care credeam că sportul e o chestie de onoare etc.

Nu toţi suntem bogaţi spiritual şi căutăm alternative dintre cele mai ciudate pentru a acoperi golul lăuntric. Pentru că da, când te simţi neînţeles, înseamnă că îţi lipseşte ceva.

Dar până la urmă, whatever works, alcool, droguri, sexualitate etc

6:54 PM  

Post a Comment

<< Home